Mâncarea de pe masă și familia din jurul ei – cum le facem față dacă avem preferințe culinare aparte?

Articol realizat de redacția Creative Art Copywriting cu informații din surse deschise. Acest articol nu a fost revizuit de un specialist. 

Pe măsură ce se apropie sărbătorile și facem liste de cumpărături, vedem cum ușor ușor lucrurile tind să se complice. Cele mai multe sărbători în familie se concentrează asupra mâncărurilor pe care le aducem la masă. Totuși, nu trebuie să uităm că mâncarea este, până la urmă, o chestiune personală. Modalitățile în care ne alimentăm și ne hrănim corpul, atașamentul emoțional pe care îl avem față de tradiții – toate aceste lucruri reflectă fragmente din personalitatea noastră și din cine suntem cu adevărat.

Sigur, mulți dintre noi știm că mâncarea este ceva personal, dar asta nu însemană că vom fi feriți de eventuale frustrări sau de opinii aparent fără fundal. Haideți să vedem în cele ce urmează cum anume putem aborda mesele în familie de sărbători astfel încât să reușim să ne respectăm propriile nevoi, precum și granițele noastre și ale tuturor persoanelor de lângă noi.

Mâncare, atitudine pozitivă și încredere

Foarte probabil, mâncarea este una dintre cele mai personale și emoționale probleme din viața multor oameni. Este ca un fel de instrument puternic care ne poate lega unii de alții, ne poate reprezenta sau poate deveni un factor declanșator al unui război emoțional.

Prin urmare, atunci când ne așezăm la masă alături de toți cei dragi, este esențial ca pe lângă mâncare, să aducem atitudine pozitivă, încredere și echilibru în toate și să încercăm să lăsăm la o parte atitudinile personale, credințele și convingerile puternice despre mâncare și despre alte probleme. La urma urmei, alimentația este un drept personal și inerent pentru fiecare dintre noi, apoi fiecare organism este diferit și niciun fel de mâncare nu este cel mai bun pentru toată lumea.

Alegerile alimentare sunt absolut personale, de aceea este important să respectăm deciziile tuturor. În schimb, încrederea pe care o simțiți referitor la planul alimentar personal și faptul că vă ascultați corpul și îi oferiți ceea ce are nevoie, vor acționa ca un scut împotriva criticilor și comentariilor venite din partea membrilor familiei. Consolidarea faptului că acest mod de a mânca sau aceste alegeri vă ajută să vă simțiți mai bine este cel mai important.

Nimeni nu trebuie să gândească la fel, să aibă aceleași crezuri și convingeri sau aceeași atitudine față de mâncare. Nu există un mod corect de a mânca, așa cum nu există nici un mod greșit de a mânca.

Respect față de alegerile alimentare personale

Să spunem că acesta este anul în care ați găsit dieta, planul nutrițional sau abordarea alimentară care funcționează cel mai bine și care vă avantajează. Poate că acum v-ați îndrăgostit de stilul alimentar pe bază de plante sau de dieta paleo ori de cea keto sau poate că într-un final ați descoperit că starea de rău vă era provocată de gluten, așa că l-ați eliminat din alimentație. Trebuie să luăm în considerare și faptul că din ce în ce mai multe persoane se arată săturate de părțile restrictive ori prea permisive și dezordonate ale culturii alimentare în care au crescut și din cauza căreia au dezvoltat o relație negativă cu alimentele sau cu corpul lor. De exemplu, de abia în ultimii doi ani foarte multe persoane au început să renunțe la consumul de carne roșie și să se orienteze în schimb spre caviar de vânzare, spre pește de captură, spre fructe de mare proaspete și spre alte derivate din pește, de la icre, pește afumat, zacuscă și până la pastramă de pește.

Specialiștii ne îndeamnă să rămânem conectați la ceea ce știm că funcționează cel mai bine pentru noi și să încercăm să evităm să comentăm, să judecăm sau să criticăm pe cei din jur. De asemenea, nu este nevoie să ne justificăm alegerile, să ne cerem scuze sau să oferim explicații excesive. O atitudine glumeață și ușoară privitor la mâncare este cea mai potrivită la mesele de sărbători.

Distribuie 0

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *